school-3518727.jpg

AD(H)D, Dyscalculie, Dyslexie

En andere leermoeilijkheden, ontwikkelingsproblemen, autisme

Het is aangetoond dat de AVWF-methode de leer- en opnamecapaciteiten, de motorische vaardigheden en de mentale en fysieke prestaties van kinderen en jongeren verbetert. Daarbij worden biogenetische patronen die al aanwezig zijn in het onderbewustzijn opnieuw gestimuleerd. Het autonome zenuwstelsel en daarmee ook het leervermogen worden positief beïnvloed en de verwerking van prikkels wordt verbeterd.

AVWF is een innovatieve methode om het innerlijke evenwicht te herstellen en mentale en fysieke prestaties te verbeteren. Het is bedoeld voor kinderen met een stressvolle omgeving, kinderen met een dubbele belasting, zoals leerproblematiek en gedragsproblemen en kinderen in crisissituaties.

 
Lightroom-2.jpg
 

 

For dyslexia / dyscalculia

De term "low-level functies" verwijst naar de auditieve basisfuncties die volgens Prof. Ptok aanwezig moeten zijn om de hiërarchische structuur van de taalverwerving te leren.

Volgens een studie van het Ministerie van Cultuur van Thüringen zijn onderontwikkelde lage-niveaufuncties vooral zichtbaar bij kinderen met lees- en spellingsproblemen (LSZ) en bij kinderen met dyslexie.

Aangezien onderontwikkelde laag niveau functies ook worden aangetroffen bij kinderen met ontwikkelings-, gedrags-, autistische kenmerken, taalontwikkelingsstoornissen en motorische stoornissen, suggereert dit dat laag niveau functies kunnen worden gezien als een indicator van de structuur van het autonome en centrale zenuwstelsel.

De AVWF-methode is in staat om het autonome zenuwstelsel weer in balans te brengen door middel van geluidsmodulatie.  

De voordelen zijn:

- De hersenen worden "sneller"

- Succesvoller leergedrag

- Grove en fijne motoriek verbetert zich.

- Mondmotorische activiteit en lichaamscoördinatie wordt positief beïnvloed.

- Snelheid van informatieverwerking in de hersenen wordt aanzienlijk verhoogd.

- Er wordt een prosociale ontwikkeling in gang gezet (teamgeest).

Een verhoging van de prestaties wordt bereikt door slimme vagusactivatie (diepe slaap, herstel, kruislings gecoördineerde bewegingspatronen en stressregulatie door het in evenwicht brengen van het sympathische en parasympathische zenuwstelsel).

Aanpak

rups.png
  • Testen van visuele basisvaardigheden en visuele perceptie

  • Low level metingen:

    Visuele orderdrempel, auditieve orderdrempel, richting horen, toonhoogteverschil, toonhoogte herkenning, toonlengte-identificatie

  • Metingen van het proprioceptief systeem, het lichaamsbewustzijn, de kruiscoördinatie, de automatisering van de draairichting, alsmede de motorische vaardigheden en de cognitieve toestand op een speelse manier.

Vervolgens worden de resultaten met de ouders besproken en in geval van significante tekorten wordt samen een audiovisuele perceptie ondersteuning AVWF gepland.

Voor een behandeling vindt altijd een gedetailleerd en gratis eerste gesprek plaats.

Als de ouders besluiten om de AVWF-methode te gebruiken, wordt de volgende aanpak toegepast:

De eerste 10 basissessies worden zonder grote pauze (maximaal twee dagen er tussen) binnen één tot drie weken afgerond. De geluids-gemoduleerde muziek heeft een blijvend effect gedurende meer dan een half jaar. Er zijn regelmatige controles en indien nodig, verfrissingen. Gedurende dit half jaar blijven de kinderen/jongeren door ons verzorgd worden. Geleidelijk aan wordt niet alleen het fysieke welzijn vergroot, maar ook het leervermogen en de aandacht van het kind.

blue.jpg

Neem contact op voor een gratis eerste adviesgesprek

De AVWF-methode wordt niet alleen gebruikt voor regeneratie, maar ook om prestaties in sport te verbeteren en de concentratie te bevorderen bij leer- en ontwikkelingsproblemen van kinderen en jongeren. Wij bieden ook projecten aan voor grotere groepen. De AVWF-methode vormt de basis en wordt voortgezet in neurocoaching